2013. július 17., szerda

Variációk 2

Mint már írtam, kiválasztottam az egyes elemeket a csipkéből, s most kezdődik a variálásuk.
Kezdjük a legegyszerűbbel. Csak egy elemet, a legyezőt használom fel, ugyanis az elkövetkezőkben egyenlőre csak a szélcsipkékkel fogok foglalkozni.
A legyező felhasználásával készült szélcsipke:


Itt minden legyező más, különböző veréssel készült. Balról jobbra haladva:
  •  az első legyező félveréssel
  •  a második egész veréssel
  •  a harmadik esetében a nem vezető szálakon alkalmaztam ráhajtást
  •  a negyedik esetében a vezető v. dolgozó szálon van ráhajtás 
  • az ötödik szövéssel készült, a szélén azsúrral
  • a hatodik szövéssel készült.
Ez egy bemutató csík, ezért van benne többféle elkészítési mód. Ha ezt a csipkét fel szeretnénk használni valamilyen textil szélére, akkor csak egyféle legyezők lehetnek benne a magyar csipkekészítési hagyományok alapján.
Amennyiben egy új csipkét szeretnénk elkészíteni, akkor érdemes a lehetőségeket kipróbálni egy próbacsíkon. Így jobban látjuk, hogy melyik is tetszik nekünk, melyik felel meg legjobban az igényeinknek. A fenti példa is mutatja, hogy egy mintarajz többféle lehetőséget rejt magában. Eleinte én is állandóan kérdezgettem, hogy hogyan is kell csinálni, néztem a fotót, vagy a mintadarabot, hogy hol milyen verést alkalmazott az alkotó, s aszerint dolgoztam. Azt ajánlom, hogy próbálkozzunk! Lehet, hogy valóban a látott variáció a legjobb, de nem biztos. Érdemes rászánni a próbálkozásra az időt, mert így egyéni alkotás kerülhet ki a kezünk közül.
A szélcsipke az alábbi mintarajz szerint készült:
 

Ne feledkezzünk meg arról, hogy  a mintarajzot  hozzáigazítsuk a cérna vastagságához!
 
A következő héten Békéscsabán fogok csipkézni, így mához két hétre jelentkezem újra.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Kati! Nekem az 5. tetszik a legjobban.
    Nagyon tetszik a téma, szeretnék én is anyagot küldeni hozzá.
    Jó csipkézést Békéscsabán! Szia Ági

    VálaszTörlés