2013. szeptember 25., szerda

Variációk 4

A következő variáció egy nagyon ismert minta. A legyező és a pók együttese. Itt két változatot rajzoltam meg. Nagyon kicsi az eltérés a kettő között:





Az alsó mintán egy kicsit eltoltam a pókot a legyezőhöz képest. Közelebbről:


 Itt a pók közvetlenül a legyezőből indul. Ezért a csipke is keskenyebb lesz egy picit a másik változathoz képest. A pókokat is igyekeztem variálni. Balról indulva az első és a hatodik pók szövéssel készült, a második egészveréssel. A harmadiknál egy "keret" készült, a külső íven egészverést alkalmaztam, vagyis azsúrt tettem bele. A negyedik póknál a külső két szövött szál után azsúrt készítettem, a belseje szövött pók. Az ötödiknél az azsúr egy szál után készült. Mint látszik, pók sem csak egyféle van. Biztos még többféle változatot is lehet készíteni, de amikor ezt a mintacsíkot vertem, ennyi jutott eszembe. Még egy dolgot szeretnék megjegyezni, hogy egy csipkében ne alkalmazzunk sokféleképpen elkészített pókot, hanem csak egyfélét. A fenti változat mintarajza:


A második változatnál a pók nem közvetlenül a legyezőből indul:


Itt a legyezők is egy kicsit távolabb kerültek egymástól.Ennek a változatnak a mintarajza:



Hasonló minta szerepel a csipkés szoknyán is, csak ott a pókoknak kevesebb lába van. Lám még ezt is lehetne variálni. Mármint a pókok lábának számát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése