2013. október 2., szerda

A Húgom kedvence

Most lehet jelentkezni a Textiles Konferenciára Békéscsabára. Ennek kapcsán szeretném megmutatni azt a garnitúrát, amit az előző konferenciára készítettem. Akkor téma a konyha és textíliái voltak, s erre egy terítő és drapéria együttesét készítettem el.




A csipke betét horgolt rece technikával készült. A horgolt recénél gyakran keresztszemes mintákat ültetnek át a recehorgolásba. Ezt tettem én is. Egy beregi keresztszemes csigamintát választottam, s ezt horgoltam meg mint recét.


Ezt a mintát a Kocsisné Szirmai Fóris Mária: Tiszavidéki keresztszemes hímzésminták könyvében találtam:


 
A csigavonal szélére egy egyszerű szélminta került. Így éreztem befejezettnek a mintát. A betétcsipke szélét cakkos széllel szegélyeztem, hogy ne egyenes vonalba kerüljön felvarrásra. Azsúr, sűrű boszorkány öltés és lépcsős laposöltés szegélyezi a csipkét.
A hordozó textil fehér lenvászon. A csipke 100-as horgolócérnával, a hímzés fehér gyöngyfonallal készült. A terítő mérete 170x120cm, a csipke keresztben fut benne. A drapéria 200x60cm.

1 megjegyzés:

  1. Lám, ez is nagyon választékos és igényes... pedig nem is vert csipke:-) Nem is láttam még ilyen horgolt rece-szegélyt - egységes lett az forduló pálca ill. a magasítás, és ízléses! A hímzésekről még nem is szólva...

    VálaszTörlés