2014. november 5., szerda

Karácsonyra készülve 2014-ben 1

Az idén csipkés pénztárcákat ajánlok karácsonyi ajándéknak. Lehet csupán ennyi is az ajándék, de tehetünk bele néhány apróságot is. 


Nézzük mire van szükségünk:
  • Kell keret, amit ITT lehet megrendelni. Bár már több helyen láttam hobby boltban árusítani.
  • Szükségünk van a kerethez való szabásmintára is. Ezt INNEN tudod letölteni. Itt varrási útmutatót is találsz, s a szükséges anyagok listája is itt van leírva.
  • Be kell szerezni a tárca külső anyagát, a bélést, a rávasalható merevítő-, és közbélést.  Ezek nekem voltak a rongyos zsákomban, hiszen sokat varrok, s a maradékokat nem szoktam kidobni. Bár e szokásnak hátulütője, hogy hely is kell a tároláshoz.
  • Kell még a csipke. Ennek mérete függ a leendő tárca méretétől. Ezért is került az utolsó helyre, pedig ez a szépsége az egésznek.

 Én 10cm-es keretet választottam. Ismerve a tárca méretét kiválasztottam a csipkéket. Négy féle csíkot készítettem. Ezek vertcsipke csíkok, de bármilyen csipkével, hímzéssel, rátéttel díszíthetjük tárcánkat.



Ezek mintarajzát a bejegyzés végén megtalálod.
Összekészítettem a hozzávalókat, kiszabtam az alkatrészeket. Annyit változtattam a szabásmintán, hogy alul kettévágtam a külső anyagot, hogy befoghassam a csipkét. Ne felejtsünk el ebben az esetben alul is varrásráhagyást hagyni.


Először a csipkét varrtam rá az anyagra, majd az útmutató alapján összevarrtam a tárca textiljeit:



S most jött a legnehezebb része a munkának, a keret felvarrása. Itt fontos, hogy a leírás alapján dolgozzunk, mert valóban ez a módszer a leghatékonyabb. Másik fontos dolog, hogy a textilt úgy illesszük a kerethez, hogy oldalt alul pontos legyen az illesztés. Nem ördöngösség ez a munkafázis, de oda kell figyelni, hogy szép legyen a végeredmény.
S, ha készen vagyunk, elégedetten dőlhetünk hátra, mert egy szép ajándékot készítettünk.


A csomagolásokat is magam készítettem:



 A csipkék mintarajza:








2 megjegyzés: