2015. május 13., szerda

Egy mai öltözet

Tovább fejlesztettem a múlt hónapban bemutatott szoknya és táska együttest. Ez az elkészült öltözet egy visszafogott csipkés öltözet.


Nézzük sorjában az öltözet részeit.
A szoknya már tavaly elkészült. ITT   olvasható a leírása, s a mintarajz is itt található.
A boríték táska leírása ITT  található.
A blúz szabása nagyon egyszerű. Teljesen sima blúz, hátán egy hasíték segíti a felvételt. Alapanyaga világos ekrü géz anyag. Csipke díszítést csak a mandzsettára tettem. Mintája ugyanaz, mint a szoknyának és a táskának. A csipke alapanyaga osztott hímző fonal. A hatszálú fonalat két részre osztottam, s három szállal vertem a csipkét. A mintarajzot le kellett kicsinyíteni a fonalhoz. Az osztott hímző Madeira Mouliné márkájú volt. Ez egy mercerezett fonal. Tulajdonképpen  azért esett rá a választás, mert színben ez illett az együtteshez a legjobban. Végül is nagyon örültem, hogy ezt választottam, mert nagyon szép fénye van, s szebb lett a csipke, mint a másik fajtából.


Mikor elkészült a blúz, a párom szerint "kellene valami a nyakára". A csipkét oda már túl soknak éreztem. Így jött a nyakék ötlete. Az eddig használt minta egy elemét emeltem ki. Kicsit át kellett dolgozni, hogy egy egység legyen. Ezt is az osztott hímzőből készítettem. A befejezésnél a a szálakat meghagytam. Egyenletesen elosztva néhány szálra füstkvarc kristályokat erősítettem. A csomókat a csipkétől 2,5cm-re kötöttem. A többi szálat elvarrtam. A kristályokat tartó szálakat egy kicsi megkeményítettem, mert állandóan össze-vissza keveredtek. A zsinórja körmönfont zsinór, mint ahogy a szolnoki csipkénél készül. 


Úgy érzem, most már teljes az öltözet.
A medál mintarajza:


3 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon ízléses - olyan igazán hordható! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Mi a blúz anyaga és hol lehet ilyen anyagot vagy ehhez hasonlót venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A blúz anyaga pamut géz. Jászberényben a főtéren lévő méterárú boltban vettem. Gondolom más méterárúban is kapható.

      Törlés