2016. április 27., szerda

Höveji csipkét varrtam

Február végén részt vettem a Gombolyag klub továbbképző hétvégéjén, ahol Véghné Lőrincz Ágnes a höveji csipke varrásának rejtelmeibe vezette be az érdeklődőket. Először úgy gondoltam, hogy nem a höveji csipkét választom, hanem valami mást csinálok. Amint megláttam a sok szép höveji mintát, azonnal elcsábultam, s nekifogtam egy szép  kis terítőnek.
Lépésenként haladtunk a munkával. Először a szélén található lábas pókokat tanultam meg elkészíteni. Utána a slingelés következett, majd lencséket varrtam a pókok kísérőjeként:


A leendő középső nagy pók köré hímet varrtam:



Ezt a  nagy pókot "szép" póknak nevezik. Mivel a megvarrás után nagy volt még a lyuk a közepén,   még egy tekert pók került bele:



A levélkék mellett a borsó lyukak kivarrása után nem tetszett a lyukak nagysága. Túl nagynak találtam, ezért Ági javaslatára tekert pókokat varrtam beléjük:

 
A hétvégén mindenből egy keveset varrtam:


 A befejezés otthonra maradt. Nagyon élveztem a csipke varrását. Mindig szerettem hímezni, így nem volt idegen számomra a tű. Ilyen lett életem első höveji csipkéje:


3 megjegyzés: