2018. április 18., szerda

Wellness-szett: pipere táskák

A wellness-szettemhez tartozik még két pipere táska.


Az alapanyag ugyanaz, mint a köpenyé. A bélése fehér batiszt. Fehér cipzárral záródik. A csipke is megegyezik a köpeny csipkéjével. A plusz az, hogy a cipzár mellé belülre került egy kis keskeny szélcsipke, ami a külső díszítő csipke széle.


A két pipere táska szabása, díszítettsége ugyanaz, csak méretben térnek el egymástól.
Az elkészítés menete a következő volt:
Először a cipzár két végét dolgoztam el:



A külső textilre rávasaltam a 2mm vastag közbélést, majd a cipzárra varrtam a pipere táskák külső anyagát és a bélést. 


Mivel a csipke a pipere táska alsó szélére került, ezért a textil alsó felétől felmértem a varrás szélességet és a pipere táska szélességének felét. Ide varrtam fel a csipkét.


A bélésre, a cipzár mellé bevarrtam a keskeny kis csipkét:


Összevarrtam a külső anyag oldalát és alját. Itt figyeljünk arra, hogy cipzár félig nyitva legyen! Erre az első darabnál nem figyeltem, s alaposan megdolgoztatott a cipzár kinyitása. Pontosan összeillesztettem az alsó és az oldalsó varrást. Ügyelve arra, hogy a csipke pont a varrás külső szélén maradjon, levarrtam a a sarkát. Ez adja a pipere táska szélességét.


Kifordítva ellenőriztem, hogy a csipke valóban jó helyen van-e, levágtam a felesleget:


A bélésnél hasonlóan jártam el. Az egyik oldalán hagytam egy nyílást, hogy ki tudjam fordítani a pipere táskát. Ügyeltem arra, hogy a méretek megegyezzenek a külső mérettel, hogy a bélés pontosan illeszkedjen. A kifordítás után kézzel láthatatlan öltéssel bevarrtam a bélés nyílását. Eligazgattam a bélést, s kész lett a pipere táska!



A csipkék mintarajza:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése